Välkomna till sammandrag för SIF P/F 18 och 19 den 2 juni
Vi kommer skicka (på mejl) ut en inbjudan till sammandrag för SIF P/F 18 och 19 den 2 juni. Kallelser kommer skickas ut likt tidigare. Anmäl er på vad ni kan hjälpa till med i kommentarerna här nedan. Med vänlig hälsning, Theresia, Marcus & Daniel
P/F 19
för 2 dagar sedan
1kommentar
Välkomna till sammandrag för SIF P/F 18 och 19 den 2 juni
Vi kommer skicka (på mejl) ut en inbjudan till sammandrag för SIF P/F 18 och 19 den 2 juni. Kallelser kommer skickas ut likt tidigare. Anmäl er på vad ni kan hjälpa till med i kommentarerna här nedan. Med vänlig hälsning, Theresia, Marcus & Daniel
P/F 18
för 2 dagar sedan
1kommentar
Match mot Västerljung 25/5
Hej Vi kallar följande barn till matchen Zana Victor L Oskar Niilo Jacke Hector Ellie Eddie Charlie Alicia Abbe William Samling 12:00 på Loftet / Ledarna
P/F-14
för 2 dagar sedan
0kommentarer
Uttagning till torsdagsmatchen mot Gnesta
Följande spelare är kallade Hampus L Adam p Gurra Linus Hardö Ludde Oscar S Viktor P Vigge Wille D William Yaser Sebbe Ragge Johannes Lucas Samling loftet kl 18:00 Match ip kl 19:00 Ta med legitimation
Stigtomta IF U
för 2 dagar sedan
0kommentarer
25/5
Hej! Nu har vi fått vårat område att städa på Söndag. Vi samlas på Ica parkeringen kl 10:00. Gå utbildningen här nedan med era barn. Vi har fått denna information: Hej! Detta mejl är det som gäller er. Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma. Nyköping den 25 maj. Nu börjar det äntligen närma sig er städdag. Detta mejl innehåller viktig information som är bra att ni läser igenom och genomför innan er städning. Miljöutbildning (observera att miljöutbildningen bör göras tillsammans med vårdnadshavare) Inför er städning så önskar vi att alla som ska delta genomför Städa Sveriges digitala miljöutbildning tillsammans med en vårdnadshavare/förälder. Ni kan även göra utbildning tillsammans i er grupp och inkludera vårdnadshavare/föräldrar. Utbildningen ger er viktigt information inför er städning. Länk till miljöutbildningen har du här: https://www.stadasverige.se/utbildning/ Utbildningen tar cirka 15 minuter att genomföra. Städdagen Räkna med att er städning kommer att ta 3 timmar. Alla som deltar ska bära varselväst och handskar (som ni har fått skickat till er via Postnord) Ni får även med två typer av gula säckar, 2 rullar med gula 125 liters säckar och 10 mindre gula 50 liters säckar. Postnord kommer att skicka ett sms med information om vart ni hämtar ut ert material någon vecka innan ert städuppdrag. Informationen skickas till det mobilnummer som ni har angivit i er materialbeställning. OBS!! Det kan vara flera paket ni ska hämta ut så dubbelkolla om ni får mer än ett sms! Om ni inte fått ett sms veckan innan er städning så hör av er till oss direkt så att vi kan felsöka i god tid. Sortering Sortera glas, plastförpackningar, kartong, tidningar, textil och metallförpackningar i de mindre 50 liters säckar som ni har fått med. Dessa sorterar ni direkt på er närmsta återvinningsstation (ÅVS). ÅVS finns vid markör 1 på er karta. Övrigt skräp som inte platsar i ÅVS sorteras i brännbart, icke brännbart, miljöfarligt och pant i de fyllda, sorterade, märkta och hopknutna säckarna. Ställ säckarna vid speciell markering på er karta. Skräpanalys – för att tjäna extra pengar till er lagkassa kan ni göra en skräpanalys. Det går till så att ni registrerar allt skräp som plockas i en säck de första 30 minuterna av er städning. Bäst är att utse ett par (två till tre) personer ur gruppen som ansvara för detta och fyller i vad som plockats i speciellt skräpanalysformulär. Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Säkerhet Tänk på säkerheten när ni städar med ert lag. Spring inte fram och tillbaka över vägar, cykelvägar och gångbanor utan ta en sida i taget om det är möjligt. Om ni hittar något ”farligt föremål” så låt det ligga kvar på platsen och kontakta polisen genom att ringa 114 14 och säg tips så kommer ni till rätt instans. Fotografering och delning på SoMe Ni får gärna ta bilder och filmer när ni städar ert område. Tar ni bilder med er mobil så ta gärna både stående och liggande bilder. Välj gärna ut några och skicka dem som bifogade bilder till mig på asa.berg@stadasverige.se om vi får använda dem. Ni kan även använda Wetransfer för att skicka över bilderna. Det krävs inget konto Finns det någon plats eller kännetecken som är speciellt för just er kommun inom det området som ni har fått tilldelat? Ta gärna bilder därifrån när ni städar. Kanske en byggnad, ett monument eller en staty som många känner igen. Är det ett mycket nedskräpat område så ta gärna en före och en efter bild så att vi kan visa på vilken skillnad ni gör. Lägg gärna ut bilder och filmer under er städning på FB/Instagram och tagga #städasörmland #städasverige #sormlandssparbank #nykopingskommun Ert städområde Stigtomta IF F10,11,12 Granhammar https://kartor.eniro.se/m/bbJ66 upphämtningsplats vid m2 Efter städning 1.Rapportera er städning så snart som möjligt när ni är klara. Rapporteringen kan göras via mobiltelefon eller dator. Ni ska rapportera för Stad & Kommun. Här är rapportformuläret: https://www.stadasverige.se/rapportkort-kommun-kust-natur-vatten/ Här är skräpanalysformuläret: Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Er rapport ligger till grund för utbetalningen av er ersättning, se därför till att rapportera så snart som möjligt. Observera att ni måste lämna föreningens bankgiro/kontouppgifter då vi inte har möjlighet att betala ut ersättning till personkonton. Glöm inte att genomföra den digitala miljöutbildningen innan er städning. Jag hoppas att ni få en riktigt fin dag den 25 maj! Med vänlig hälsning, David Daoud Produktionskoordinator 070-549 04 94 Åsa Berg Projektledare 073-0334928 Städa Sverige, Idrottens miljöorganisation www.stadasverige.se
F10/11/12
för 3 dagar sedan
1kommentar
Söndag 25/5 Städning och Match
Hej laget! Nu har vi fått vårat område tilldelat den 25/5, nu på söndag. Bifogar info längre ned. Eftersom detta är ett åtagande som vi måste prioritera, så gäller det att vi alla hjälps åt med detta. Om inte så kommer vi behöva lämna walkover för matchen som spelas på eftermiddagen. Förslag på lösning på söndag. Samling 8:45 vid loftet Städning 9-12 (tills vi är klara) Ombyte på loftet 13:00 Avfärd 13:15 Match start 15:00 Vi behöver ju verkligen blir klara med vårat städuppdrag för att få pengarna till lagkassan. Tänk på att eftersom det är lite ont om tid så kanske killarna behöver ta med lunch att äta i bilen. Kommentera gärna här nedan för dom som kan vara med och städa och spela match. Jag kan sammanställa och planera upp området därefter så att det går snabbare på söndag. Kommentera även om det är någon som behöver skjuts till match. Och gör denna utbildning med era barn som ska delta på Söndag. https://www.stadasverige.se/utbildning/ Övrig info: Killarna har även idag vart med och planerat hur deras kallelser till match ska skickas ut. Alla kommer att kallas till match om Man är med och gör sitt bästa på träning (undantag så klart om barnen är sjuka, glöm inte fylla i anledning till frånvaro) Och respekterar sin lagkamrater. Vi har även utsett en lagkapten, det kommer barnen få vara om man själv vill. Det var många som ville, men killarna utsåg Zacke som nu är vår lagkapten i 2 veckor. Hoppas på att se många städsugna och spelsugna killar/föräldrar på Söndag! Information från städuppdraget: Detta mejl är det som gäller er. Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma. ------------------------------------------------------------------- Städa i Nyköping den 25 maj. Nu börjar det äntligen närma sig er städdag. Detta mejl innehåller viktig information som är bra att ni läser igenom och genomför innan er städning. Miljöutbildning (observera att miljöutbildningen bör göras tillsammans med vårdnadshavare) Inför er städning så önskar vi att alla som ska delta genomför Städa Sveriges digitala miljöutbildning tillsammans med en vårdnadshavare/förälder. Ni kan även göra utbildning tillsammans i er grupp och inkludera vårdnadshavare/föräldrar. Utbildningen ger er viktigt information inför er städning. Länk till miljöutbildningen har du här: https://www.stadasverige.se/utbildning/ Utbildningen tar cirka 15 minuter att genomföra. Städdagen Räkna med att er städning kommer att ta 3 timmar. Alla som deltar ska bära varselväst och handskar (som ni har fått skickat till er via Postnord) Ni får även med två typer av gula säckar, 2 rullar med gula 125 liters säckar och 10 mindre gula 50 liters säckar. Postnord kommer att skicka ett sms med information om vart ni hämtar ut ert material någon vecka innan ert städuppdrag. Informationen skickas till det mobilnummer som ni har angivit i er materialbeställning. OBS!! Det kan vara flera paket ni ska hämta ut så dubbelkolla om ni får mer än ett sms! Om ni inte fått ett sms veckan innan er städning så hör av er till oss direkt så att vi kan felsöka i god tid. Sortering Sortera glas, plastförpackningar, kartong, tidningar, textil och metallförpackningar i de mindre 50 liters säckar som ni har fått med. Dessa sorterar ni direkt på er närmsta återvinningsstation (ÅVS). ÅVS finns vid markör 1 på er karta. Övrigt skräp som inte platsar i ÅVS sorteras i brännbart, icke brännbart, miljöfarligt och pant i de fyllda, sorterade, märkta och hopknutna säckarna. Ställ säckarna vid speciell markering på er karta. Skräpanalys – för att tjäna extra pengar till er lagkassa kan ni göra en skräpanalys. Det går till så att ni registrerar allt skräp som plockas i en säck de första 30 minuterna av er städning. Bäst är att utse ett par (två till tre) personer ur gruppen som ansvara för detta och fyller i vad som plockats i speciellt skräpanalysformulär. Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Säkerhet Tänk på säkerheten när ni städar med ert lag. Spring inte fram och tillbaka över vägar, cykelvägar och gångbanor utan ta en sida i taget om det är möjligt. Om ni hittar något ”farligt föremål” så låt det ligga kvar på platsen och kontakta polisen genom att ringa 114 14 och säg tips så kommer ni till rätt instans. Fotografering och delning på SoMe Ni får gärna ta bilder och filmer när ni städar ert område. Tar ni bilder med er mobil så ta gärna både stående och liggande bilder. Välj gärna ut några och skicka dem som bifogade bilder till mig på asa.berg@stadasverige.se om vi får använda dem. Ni kan även använda Wetransfer för att skicka över bilderna. Det krävs inget konto Finns det någon plats eller kännetecken som är speciellt för just er kommun inom det området som ni har fått tilldelat? Ta gärna bilder därifrån när ni städar. Kanske en byggnad, ett monument eller en staty som många känner igen. Är det ett mycket nedskräpat område så ta gärna en före och en efter bild så att vi kan visa på vilken skillnad ni gör. Lägg gärna ut bilder och filmer under er städning på FB/Instagram och tagga #städasörmland #städasverige #sormlandssparbank #nykopingskommun Ert städområde Stigtomta IF p-13 Längst Nykyrkavägen https://kartor.eniro.se/m/Dvnal upphämtningsplats vid m2 Efter städning 1.Rapportera er städning så snart som möjligt när ni är klara. Rapporteringen kan göras via mobiltelefon eller dator. Ni ska rapportera för Stad & Kommun. Här är rapportformuläret: https://www.stadasverige.se/rapportkort-kommun-kust-natur-vatten/ Här är skräpanalysformuläret: Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Er rapport ligger till grund för utbetalningen av er ersättning, se därför till att rapportera så snart som möjligt. Observera att ni måste lämna föreningens bankgiro/kontouppgifter då vi inte har möjlighet att betala ut ersättning till personkonton. Glöm inte att genomföra den digitala miljöutbildningen innan er städning. Jag hoppas att ni få en riktigt fin dag den 25 maj! www.stadasverige.se
P-13
för 3 dagar sedan
15kommentarer
Stigtomtaloppet
Imorgon 21/5 är det dags för en av byns största folkfesten, Stigtomtaloppet. Alla kan delta och anmälan kan göras direkt på plats Mer info hittar ni via denna länk https://www.stigtomtaloppet.se/tavlingsdagen?fbclid=IwY2xjawKWfe9leHRuA2FlbQIxMQABHlCvx8C3bYeIQRd5TOPjhV6zPmcc1_gHA-R1Z6oc3O8bow5cIxxmk__CGgJ6_aem_xnK4Ptop8_28ta_02HpoSQ Hoppas vi ses imorgon!
P/F 20
för 3 dagar sedan
0kommentarer
Stigtomtaloppet
Imorgon 21/5 är det dags för en av byns största folkfesten, Stigtomtaloppet. Alla kan delta och anmälan kan göras direkt på plats Mer info hittar ni via denna länk https://www.stigtomtaloppet.se/tavlingsdagen?fbclid=IwY2xjawKWfe9leHRuA2FlbQIxMQABHlCvx8C3bYeIQRd5TOPjhV6zPmcc1_gHA-R1Z6oc3O8bow5cIxxmk__CGgJ6_aem_xnK4Ptop8_28ta_02HpoSQ Hoppas vi ses imorgon!
P/F 21
för 3 dagar sedan
0kommentarer
Föräldrainformation v21
Hej! Vi var många som fick uppleva en otrolig dag i lördags när säsongens första sammandrag hölls på Rosvalla. Killarna visade på en fantastisk utveckling och vi ledare är så stolta över deras kämparglöd och positiva attityd. De gav verkligen allt och hade ett så fint fokus på rätt saker dvs spela fotboll. Härligt killar! Helgens bedrifter firades med en välförtjänt piggelin under gårdagens träning. Imorgon är det ingen träning utan vi uppmuntrar som sagt alla att bege sig till Stigtomtaloppet, killarna får självklart springa i sitt matchställ! Anmälan till fotbollsskolan har öppnat igen så missade man förra perioden har man en ny chans tom kl 22:00 imorgon (21/5) https://camp.laget.se/StigtomtaIF/Fotbollsskola Säsongens sista träning sker den 18/6. Fram tills dess ser vi ledare framemot många träningar med samma positiva attityd och driv att vara aktiv i övningarna. Tveka inte att höra av er vid eventuella frågor /Calle, Johanna, Annelie, Niklas, Chrille, Ida
P-16
för 3 dagar sedan
0kommentarer
Lördag 24/5
På lördag blir det ett skogsbingo i skolskogen, samling vid sandlådan på skolgården. Jag kommer vara iväg med min äldsta son då hans klass spelar sparbanksbollen men David (Ilses pappa) kommer finnas på plats. Melon och vindruvor(samt övriga frukt) kommer som utlovat servas när man är klar med bingot. Välkomna /Annelie
P/F 21
för 3 dagar sedan
0kommentarer
Visa fler nyheter